Ein kurzer Tag, aber immerhin. Erste Ueberraschung: Die Bremstrommeln hinten waren mit Baumarkt-Schlossschrauben gesichert... unglaublich. Zweite, positive Ueberraschung: Der Rest der Bremse ist soweit komplett, trocken und brauchbar.
Day 13: Rear axle I, clutch cable I, front lowering
A short day, but still. First surprise: The rear break drums were secured with screws from a DIY store. Unbelievable. Second, this time nice, surprise: The rest of the break is largely complete, dry and useable.
Wie dafuer gemacht: Die Antriebswellen vom VW Kaefer passen perfekt. Keine Laengenprobleme.
Like it was made for it: The drive shafts of the VW Beetle fit perfectly. No problem with length.
Dann war da ja letztens noch die Passprobe der Felgen: Wir waren uns einig, dass der Wagen noch ein wenig tiefer kommen muss... Wie eingangs erwaeht, ist der Kompromiss an Bodenfreiheit Walnussgroesse. Wird dran gearbeitet... aber so richtig ernsthaft erst nach der Lackierung.
Recently we had a trial fitting of the rims: We agreed that the car needs to come down a bit. As afore mentioned, our compromise for ground clearance was about walnut-size. We're working on it... a bit. We will force it after painting the body.
Nicht bebildert: Die Fuehrungshuelle fuer die vorderen Kupplungszugfuehrungen ist fertig geschweisst. Sobald wir den Kupplungszug da haben, koennen wir das Rohr am Unterboden ablaengen und befestigen... so langsam nimmt das Ding Form an.
Not illustrated: The guide tube for the front clutch cable guides is welded to the body. As soon as we have the clutch cable we can cut the pipe to length at the undercarriage and fasten it. Slowly but surely the project is taking shape.
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